Wednesday 25 June 2014

My Breastfeeding Story


Assalamualaikum w.b.t...

Entry ini ditulis bila ramai org tanya saya macamana susu boleh sentiasa banyak...
Jawapan saya...Alhamdulillah saya tak pernah fikir susu saya tak ada, susu merudum, susu nak kering...Langsung tak pernah fikir....
Saya tepis cakap-cakap negatif orang sekeliling...percaya rezeki susu itu Allah yang beri...
Saya pegang konsep Demand vs Supply

Saya juga alami kemeruduman sesekali tapi saya tetap positif dan percaya susu akan kembali meriah kalau saya terus berusaha , berdoa dan bukan mengalah.

Saya pernah terpaksa membuang hampir penuh susu dlm deep freezer akibat blackout tp saya percaya Allah Maha Kaya dan saya berjaya kumpulkannya semula Alhamdulillah...Positif!

Yang penting, jaga makan, jaga kesihatan dan sentiasa ceria , bertenang dan positif...
Saya memang ambil Full Breastfeeding Set Shaklee sejak menyusukan anak pertama dan Alhamdulillah ia banyak membantu saya dan ibu-ibu duluar sana..
Bila badan stabil dan sihat kita akan jadi ceria dan bertenaga .Secara tak langsung mudahlah badan menghasilkan susu InsyaAllah!

Allah mengikut setiap sangkaan hambaNya..
So, berhati2 dgn apa yg anda fikirkan...

Feel free to contact me for more tips and consultation

I'm Shaklee Independent Distributor 
017-2387283

No comments:

Post a Comment