Tuesday 12 August 2014

Jangan Abaikan Suplemen Wahai Breastfeeding Mommies!

Assalamualaikum w.b.t

Selamat Pagi Malaysia...
Hari yang indah InsyaAllah...Pagi-pagi bangun tidur breast terlampau bengkak, bukanlah sebab umar tak minum malamnya tapi I rasa I tahu sebab apa...
Sebelum tidur, telan telur ayam kampung setengah masak yang MIL bawak dari kampung, then susu Anlene secawan, then B complex sebiji..
Paginya, Nah! Terus cepat-cepat pam dan as usual dapat 10oz sekali Alhamdulillah, sebabkan dah kesuntukan masa nak ke opis so terpaksa stop, kalau teruskan lagi mau 15-20oz boleh dapat.

Nak ceritakan kat sini, perkara pertama dalam penyusuan haruskan sesi direct feeding on demand dan sesi pumping yang konsisten dan keduanya yg juga sangat-sangat penting adalah makanan yang berkhasiat dan membantu badan anda lebih sihat dan bertenaga untuk menghasilkan susu yg banyak dan berkualiti. Jangan ingat makanan yang berkhasiat tu tak penting ye. Sebabnya apa yag kita makan akan disalurkan kepada anak kita di dalam susu ibu. So, boleh bayangkan kalau ibu tu jenis memang suka makan benda merapu je, tak ke kesian ke anak.Jika kita makan yang baik-baik, cukup semua keperluan vitamin dalam badan dan seimbang InsyaAllah anak yg menyusu juga dapat susu yang berkhasiat utk tumbesaran mereka.

Mungkin ada yang cakap, ''I tak makan suplemen pun tapi anak I ok je montok" . Ye betul, tapi how about your body. Kalau diizinkan kita bukan sahaja nak tengok anak kita masa die kecik. kalau boleh kita nak sentiasa sihat supaya kita boleh tengok die sampai die besar dan berjaya betul tak? So, jaga diri kita untuk kita jaga orang lain juga.

Ibu menyusu perlu lebih nutrisi dari wanita biasa..I pam sehari 4 kali dan purata setiap kali mengepam katalah 5oz, balik pulak baby menyusu direct lagi dan I memang jenis makan tak lah boleh sumbat banyak-banyak.Dah kenyang tu dahlah. So, can u imagine cukupkah nutrisi untuk badan I setiap hari kalau I tak ambik makanan tambahan??? Setiap hari ok, makan dengan seimbang dan cukup. Rasanya boleh ke? Nak jaga anak-anak, nak uruskan rumah, kadang-kadang sorang-sorang sebab suami I kerja shift. Mana nak dapat tenaga kalau hanya bergantung pada apa yg I makan je.Dapat pulak kalau suami kerja, bila umar asyik menangis, paling cepat sempat goreng telur makan dengan kicap.

Atas kesedaran tu I start ambil suplemen, anak-anak perlukan I, suami perlukan I, I perlu kuat, perlu sentiasa bertenaga untuk terus menjaga mereka. I perlu terus sihat dan gembira untuk menggembirakan mereka. Kalau I tak sihat, lembik, lemah...mampukan I memberikan senyuman lagi sepanjang masa.

Atas kesedaran tu juga I mulakan bisnes Shaklee. Dengan harapan satu hari I boleh jaga mereka sepanjang masa. Boleh tengok mereka membesar depan mata sendiri InsyaAllah!

So, please ibu-ibu. Sila jaga kesihatan anda dari sekarang. Dulu I pun tak mampu nak beli vitamin semua tu. Tapi lepas bisnes ni Alhamdulillah, vitamin tu semua FREE! Bonus Shaklee lebih dari vitamin-vitamin tu Alhamdulillah. Nak seribu daya kan. Yang penting push factor kene kuat. Push Factor I anak-anak I! Mereka NYAWA I!Mereka amanah dari Allah untuk I dan suami.

Sekian dulu celoteh pagi ni ;)

Moh sesape nak order Suplemen Menyusu roger k ;)

Ur SID
017-2387283

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment