Sunday 9 November 2014

Hadiah Untuk Tulang dan Sendi Anda

Bismillahirramanirrahim

Assalamualaikum w.b.t

Sakit sendi terutama sakit lutut, sakit pinggang selalu kita dengar terutamanya dari mereka yang berumur 40 ke atas. Tetapi, mereka yang berumur bawah 40 tahun juga tak terlepas daripada gejala ini. 

Sakit sendi atau lebih dikenali sebagai Osteoarthritis merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula adalah bahagian badan dimana dua tulang bertemu

Bagaimana ia boleh berlaku?

Ia berkalu apabila tulang rawan yang membentuk sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak., sakit dan kebas serta menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif.

Keradangan ini pula berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ia boleh jerjadi jika tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan

Sendi yang selalu berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita

Shaklee menyedia dan menghadiahkan Suplemen untuk kesihatan SENDI dan TULANG anda.

1. Untuk Mengekalkan tulang rawan yang sihat

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga (3) cara:
(i) Menyokong keselesaan sendi
(ii) Memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) Meningkatkan kesan kusyen


2. Mengurangkan Inflamasi

OMEGA GUARD adalah Omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Oleh itu, ia boleh mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi.

Omega juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih selesa. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak Omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.



3. Mengekalkan sel tulang yang sihat

OSTEMATRIX adalah Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Pengambilan kalsium yang cukup bukan sahaja menguatkan tulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.



InsyaAllah hasilnya adalah TULANG dan SENDI yang SIHAT!
Hadiahkan bukan sahaja untuk diri anda tetapi juga kepada Ibu, Ayah tersayang ;)





****NOVEMBER PROMOTION
OMEGA GUARD BUY 6 FREE 1
OR
BUY 2 LESS 5%
GRAB NOW!!!!

Ur SID
017-2387283




No comments:

Post a Comment