Wednesday 17 September 2014

Kecantikan Kulit Memberikan Keyakinan Diri

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t...

Penting ke jaga kulit??? Ada yang tak pernah ambil kira apa yang dimakan dan apa yang di pakai untuk menjaga kulit. I lah tu satu masa dulu. Zaman remaja-remaja, dengan budget takda, masa pun takda, setakat basuh dengan pencuci lepas tu dah.

Now, sekarang sedikit menyesal. Bukanlah teruk sangat kulit i ni tapi sebab ada nampak jeragat skit timbul tu yang rasa obses nak hapuskan cepat jeragat ni. Satu lagi , masalah ni timbul semasa mengandungkan kan 2 anak dulu i memang tak suka dan malas jaga muka, paling rajin tulah cuci dengan cleanser je..huh teruk...sekarang kelam kabut jaga balik kulit...

Macam entry i sebelum ni, buat masa ni hari2 i memang tepek muka dengan masker ESP+Limau Nipis. Best! rasa segar dan lembut kulit lepas tu.

ESP bukan sahaja untuk buat masker k. Tapi untuk diminum juga. Adik-adik i yang lepas bersalin pun dapat rasa kelainan pada kulit lepas ambik ESP. Kawan-kawan tegur kulit diorang flawless, glowing, nampak segar.

ESP memang i HIGHLY RECOMMENDED pasa sesape yang nak dapatkan kulit yang gebu dan cantik.



Selain tu antara suplemen yang patut anda ambil untuk menjaga KULIT adalah:

Vitamin C

Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
Mencantikkan Kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.


Vitamin E

Anti-Penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
Membaiki Parut – Membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka unutk mengurangkan kesan parut.

Vitamin B Complex

B complex shaklee lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi ialah Asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah.
Selain itu, ia mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan. Nak nampak cantik kita tak bolehlah stress. Bila stress kita akan lebih cepat nampak tua dan kulit muka pun lesu dan tak bermaya.

So , jom kita jaga kulit. Selain pakai apa-apa yg luaran , rawatan dari dalam melalui pemakanan juga sangat penting k :)

Sekian, anak i dah bangun huhu

kita sambung cerita cantik dilain entry ya :)

ur SID
norly
017-2387283

No comments:

Post a Comment