Sunday 7 September 2014

Oh I Need Energy!

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t..

Fuh...a hectic weekend! 2 hari pergi kenduri, sabtu bertiga je dengan mak ayah, tadi dengan husband. Balik kenduri hari Sabtu i demam. Tak tau lah letih ke ape.Tiba-tiba kepala sakit, badan panas.Husband pulak malam tu tak ada. Gagah jugak uruskan budak-budak dalam sakit-sakit. Exspecially umar yang masih kecik tu dan sangatlah tak boleh berenggang dengan i. Takpelahkan , sakit tu kifarah dosa. Redha dan sabar adalah lebih baik.

Ubat pun makan , vitamin pun makan untuk kembalikan semula energy.Malam tu umar tidur awal i pun tidur jugak. Aleesya tak tau bila datang tidur. Pukul 2.30 pagi bangun solat Isyak tengok dia dah ada tidur sebelah umar. Alhamdulillah harini dah rasa ok dan sihat.

I ni memang dah kenal trend badan ni.Kalau dah 1-2 minggu tak cukup tidur. Sebab i memang tidur pukul 1 setiap hari. Then, akan ada satu hari i akan flat. Rasa nak angkat badan pun tak mampu.So, kene hati-hati jelah sekarang ni. Dalam kita menjaga orang lain diri kita pun kene jaga juga kan.

Untuk dapatkan energy dari suplemen i suka VITA-LEA makan pagi atau lepas lunch.

Selain tu pagi-pagi memang wajib ESP secawan. B COMPLEX pun makan pepagi juga.

Tengahari letih-letih, panas-panas bancuh PERFORMANCE DRINK.

Malam sebelum tidur telan pulak OSTEMATRIX.

Semua tu memberi anda tenaga dan kesihatan yang lebih baik. InsyaAllah...


Tapi jangan tiru i lah. Tidur pun kene jaga juga. Perlu cukup juga supaya esoknya kita boleh lakukan apapun aktiviti dengan baik dan tidak mengganggu kesihatan kita.

Semoga kesihatan akan lebih baik lepas ni dan mampu untuk jaga diri sendiri untuk i jaga orang-orang yang i sangat-sangat sayang. Itu doa i hari-hari :)

Ok lah, tak boleh tidur lambat-lambat (walaupun dah 12.40pm hehe) .

Gudnite!

Wallahu'alam


No comments:

Post a Comment